آموزش دروس مطالعات علوم اجتماعي

آموزش دروس مطالعات علوم اجتماعي
مطالب مربوط به دروس دوره راهنمايي مانند تاريخ وجغرافيا و اجتماعي و مطالب جالب مانند ديگر همچون مقاله يا تحقيقات دانش آموزي پاور پووينت ها و عكس هاي آموزشي  
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان

 آموزش مطالعات علوم اجتماعي

 و آدرس

 fardanegar.LoxBlog.com

 لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

گـذر زهـره از مقابل خورشيـد در نقـاط مختـلف جهـان


پديده گذر سياره زهره (ناهيد) از برابر خورشيد که در روزهاي سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته (16 و 17 خرداد) در اقصي نقاط جهان قابل مشاهده بود، علاقه‌مندان نجوم در سراسر جهان را به تماشاي يكي از پديده‌هاي نادر آسماني دعوت کرد. چراكه تا 105 سال ديگر چنين اتفاقي نخواهد افتاد.

گذرهاي زهره در جفتهاي هشت ساله با فاصله دوره‌اي بيش از يك قرن رخ مي‌دهند. در طول اين گذر، سياره زهره مانند يك لكه سياه گرد از برابر چهره خورشيد عبور مي‌كند. براي ستاره‌شناسان اين گذر تنها يك منظره نادر سياره‌اي نيست بلكه همچنين يكي از رويدادهايي است كه آنها اميدوارند بتواند اشتياق جمعي را در مورد جهان و جايگاه زمين در آن برانگيزد.

در حالي كه ستاره‌شناسان از جديدترين فناوريها براي ثبت اين گذر استفاده كرده‌اند، دون پتيت، فضانورد آمريكايي در ايستگاه فضايي بين‌المللي به ثبت تصاوير از اين رويداد و به اشتراك گذاشتن آنلاين آنها پرداخته است. در همين حين به علاقمندان هشدار داده شد كه تنها با تلسكوپهاي داراي فيلتر مناسب يا عينكهاي مخصوص خورشيدگرفتگي به اين رويداد نگاه كنند.

در زمان اين گذر، تلسكوپ فضايي هابل از ماه براي رصد اين رويداد استفاده كرده است. اين تلسكوپ قادر به مشاهده مستقيم خورشيد نيست از اينرو از ماه به عنوان يك آينه براي ثبت نور بازتابي خورشيد استفاده شد. محققان سپس به جدا كردن بخش كوچكي از نور عبوري از جو سياره زهره مي‌پردازند. در اين نور مي‌توان نشانه‌هايي از تركيبات جوي زهره را شناسايي كرد. دانشمندان قصد دارند با اين شيوه به مطالعه جو سياره زهره و در نهايت سيارات فراخورشيدي بپردازند.

سياره زهره كه از حرارت بسيار بالايي برخوردار است، يكي از دو همسايه زمين بوده و از نظر اندازه به قدري شبيه به زمين است كه دانشمندان بارها اين دو را دوقلو خوانده‌اند. با اين حال در زمان گذر آن از برابر خورشيد، از منظر زمين به صورت يك نقطه سياه خواهد بود.

اين هفتمين گذر قابل مشاهده از زمان پيش‌بيني اين پديده توسط يوهانس كپلر،‌ ستاره‌شناس آلماني در قرن 17 ميلادي است. به دليل شكل و سرعت مدار زهره دراطراف خورشيد و ارتباط آن با سفر سالانه زمين، اين گذرها به شكل جفت در دوره‌هاي بيش از يك قرن رخ مي‌دهند. ناسا از مركز بازديد گودارد در مريلند به تماشاي اين رويداد نادر با تلسكوپهاي خورشيدي خود نشست.

در ايران نيز آخرين گذر سياره زهره از مقابل خورشيد در قرن حاضر در بامداد 17 خرداد ماه رخ داد بطوريکه اين گذر از زاهدان آغاز شد و تا بندر عباس ادامه داشت ضمن اينکه در تهران از ساعت 9:06 صبح قابل مشاهده بود.

 اين رويداد تاريخي که بار ديگر در سال 2117 رخ خواهد داد، در بسياري از کشورهاي جهان به ويژه منطقه شرق و جنوب شرق آسيا از سوي علاقه مندان مشاهده شد که تصاوير متعدد ثبت شده از اين رويداد زيبا را در اين ايميل مي بينيد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: عكس
[ ] [ 22:0 ] [ فردانگار ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

بنده شجاعي فرد دبير رشته مطالعات علوم اجتماعي هستم.در اينجا شما مطالب جذاب درباره دروس رشته مطالعات علوم اجتماعي خواهيد يافت كه هم براي دانش آموزان و معلمان و ساير افراد علاقه مند مي تواند مفيد و آموزنده باشد.
امکانات وب
میهن بلاگ